Persbericht: Poiesz start pilot CO² vrije bezorgservice met bakfiets

Poiesz is in Berltsum een pilot gestart met het bezorgen van boodschappen met een bakfiets.

‘De bakfiets is een aanvulling op onze bezorgservice’, aldus Annet Everaarts, bij Poiesz verantwoordelijk voor de zorgmarkt in Noord Nederland. ‘De service is specifiek voor senioren uit de appartementen van Berlingastate die niet zelf naar onze winkel kunnen komen omdat zij bijvoorbeeld slecht ter been zijn’.

Naast de bezorgservice biedt Poiesz de senioren in Berltsum ook de zogenaamde ‘shop- en dropservice’: de mogelijkheid om zelf in de winkel boodschappen te doen en deze dezelfde dag nog thuis te laten bezorgen. Anne Feike Feikema (bedrijfsleider van de Poiesz supermarkt in Berltsum) deed de eerste bezorgronde op de bakfiets zelf: ‘De reacties zijn zeer positief. De bewoners van Berlingastate waarderen deze service zeer! Toen ik onderweg was heb ik veel reacties van voorbijgangers gekregen. En het is nog gezond ook!’

Met deze pilot herleven oude tijden bij Poiesz, want in de jaren ‘50 bezorgde Lodewijk Poiesz ook al met een bakfiets de boodschappen bij de mensen thuis.

Op de foto in de bijlage: Anne Feike Feikema (bedrijfsleider Poiesz supermarkt Berltsum) en mevrouw Herder (bewoner van Berlingastate in Berltsum)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marlou Osinga, afdeling Marketing & Communicatie Poiesz Supermarkten B.V, telefoonnummer 0515-428800.